made-In.be

DENDERMONDE – Red-use heeft een duidelijke missie: de afvalberg flink verkleinen door duurzame oplossingen. Daarom lanceert het jonge bedrijf uit Dendermonde nu een herbruikbare bowl voor restaurants, cateraars en retailers. De bowl bestaat in 5 verschillende formaten en kan na een grondige reiniging telkens opnieuw worden ingezet.

hLN.BE

We gaan met zijn allen om takeaway en dat zorgt voor een enorme berg wegwerpverpakkingen. Nochtans hoeft dat zo niet te zijn. De Dendermondse start-up Durafest test momenteel onder de merknaam Red-use herbruikbare bowls uit in Mechelen. Spaghettiketen Bavet is de eerste om ze te gebruiken. In samenwerking met Mechelen Klimaatneutraal wordt er een startpakket verdeeld aan de Mechelse horeca.

mADE-IN.be

De Dendermondse start-up Durafest heeft als missie om radicaal komaf te maken met de afvalberg op events en in de horeca met originele en effectieve duurzame oplossingen. In Mechelen wordt de oplossing voor de groeiende take-away markt onder de merknaam red-use (www.red-use.be) uitgerold. Onder impuls van Daniëlle Ansoms, partner bij Durafest en bezieler van red-use, krijgt haar thuishaven Mechelen de primeur. In samenwerking met Mechelen Klimaatneutraal wordt er een startpakket verdeeld aan de Mechelse horeca.

FLAIR.BE

Bavet Mechelen opent vandaag z’n deuren voor takeaway en delivery. Het is de dertiende vestiging van de spaghettirestaurantketen.

In 2016 opende Bavet haar eerste spaghettirestaurant in Gent en al snel volgden Leuven, Antwerpen en Brussel. De afgelopen jaren kende de keten een explosieve groei. De startsteden hebben intussen bijna allemaal meer dan een vestiging en Bavet telt nu in totaal maar liefst twaalf spaghettirestaurants in ons land en eentje bij onze noorderburen in Maastricht.

invlaanderen.be

De Dendermondse start-up Durafest heeft als missie om radicaal komaf te maken met de afvalberg op events en in de horeca met originele en effectieve duurzame oplossingen, op basis van de de jarenlage ervaring in marketing, sociale economie, creatief ondernemen, lokale productie en merkpositionering van de vennoten. In Mechelen wordt de oplossing voor de groeiende take-away markt onder de merknaam red-use (www.red-use.be) uitgerold. Onder impuls van Daniëlle Ansoms, partner bij Durafest en bezieler van red-use, krijgt haar thuishaven Mechelen de primeur. In samenwerking met Mechelen Klimaatneutraal wordt er een startpakket verdeeld aan de Mechelse horeca.

Editiedendermonde.be

Door de coronacrisis zijn veel horecazaken noodgedwongen overgeschakeld naar takeaway. Daardoor is ook het gebruik van wegwerpverpakkingen enorm gestegen wat op zijn beurt een impact heeft op het milieu. Om een antwoord te bieden aan deze groeide afvalberg versnelde het Dendermondse Durafast zijn plannen om een circulaire oplossing voor take-away restaurants te lanceren. Het concept wordt onder de merknaam Red-use begin volgend jaar getest en uitgerold.

gva.be

De afvalberg reduceren door voor de groeiende markt van takeaway herbruikbare verpakking aan te bieden. Dat is wat onderneemster Danielle Ansoms (55) wil bereiken met red-use. De primeur is voor de horeca in haar thuisstad Mechelen. “Vergelijk het met een bak bier dat je inwisselt”, zegt ze.

DeMorgen.be

Lekker handig zo’n takeawaymaaltijd, al blijft er achteraf wel een berg afval over. OVAM is met een campagne gestart om het wegwerpprobleem onder de aandacht te brengen. Bedrijven als Red-use werken aan een oplossing.

red-use, a Durafest company
Kwintijnpoort 106
9200 Dendermonde
+32 475 833 087
info@red-use.be
BE 0744 832 118